nedeľa 28. októbra 2018

Londýn


Jednou z najväčších výhod, ktorú mi moja práca prekladateľky a tlmočníčky prináša je možnosť cestovať. Viem tak spojiť príjemné s užitočným. Tento rok sa mi po takmer 5 rokoch podarilo vrátiť do Londýna.

Má pre mňa zvláštnu príchuť, pretože bol mestom, do ktorého som odišla v 18 rokoch s cieľom zdokonaliť sa v angličtine a trošku aj zažiť dobrodružstvo (ktorého sa mi teda dostalo:-).

Priznám sa, že dodnes pri spomienkach cítim nádych nostalgie, aj keď žiť tu natrvalo si neviem celkom dobre predstaviť. Niekedy mi však chýba. Tá jeho uponáhľanosť, kozmopolitnosť, obrovské množstvo príležitostí, ktoré ponúka a  sloboda (myslím si, že keby ste vyšli na ulicu aj neviem ako oblečený, nikto sa nad tým nepozastaví)...

Nevýhodou cestovania v rámci pracovných ciest je obmedzené množstvo času. Vedela by som vám o Londýne rozprávať hodiny, ale nebudem. Predstavím len moje srdcovky:-)

Južné nábrežie Temže (South Bank) – promenáda popri rieke, ktorá je kultúrnym, obchodným aj turistickým centrom Londýna. Nachádza sa tu vyhliadkové koleso London Eye, akvárium, Kráľovské národné divadlo, „hrozná“ budova Royal Festival Hall (ktorú princ Charles volá atómová elektráreň) či televízna veža. Každá moja prechádzka Londýnom začínala aj končila práve tu, lebo na neďalekú stanicu Waterloo som chodievala na vlak. Cez víkendy sa pri Temži koná gastronomický trh, na ktorom nájdete jedlá od výmyslu sveta! A to doslovne! Ak ste zvedaví, nebojíte sa ničoho nového a milujete jedlo, toto miesto nemôžete vynechať. Nájdete tu arabskú, indickú, taliansku, poľskú, etiópsku, francúzsku, kórejskú, grécku, anglickú, írsku či waleskú kuchyňu (ktovie koľko som ich ešte zabudla vymenovať).

London Eye a Royal Festival Hall



  
      Ulica Strand a jej okolie – Ulica Strand je jednou z najvýznamnejších (a podľa mňa dodnes jednou z najlondýnskejších) ulíc. Spája dva hlavné mestské obvody – Westminster a City a odzrkadľuje zmes histórie a súčasnej doby. 

Pri prechode cez most Waterloo Bridge sa vám na jednej strane naskytne pohľad na Westminster...

a na druhej na City...


     Uvidíte tu meštianske domy (na tejto ulici bývala britská šľachta aj spisovatelia ako Charles Dickens či Virginia Woolf), historické kostoly, množstvo moderných aj tradičných reštaurácií, kaviarní, barov či divadiel. Sídli tu jeden z najluxusnejších hotelov aj výrobca čajov Twinings. Na jej konci sa pred vami otvorí Trafalgarské námestie s Nelsonovým stĺpom, Národnou galériou, ale aj pouličnými umelcami a holubmi:-)

Kostol St. Martin in the Fields na Trafalgarskom námestí







Národná galéria















Príjemnou prechádzkou cez ulicu Haymarket sa dostanete na námestie Piccadilly Circus s obrovskou svetelnou reklamou, ktorej tradícia pochádza z roku 1908 (!). Toto miesto je križovatkou niekoľkých ulíc londýnskej štvrte West End a patrí medzi najnavštevovanejšie miesta v Londýne.

Piccadilly Circus so sochou, o ktorej si ľudia (mylne) myslia, že je sochou Erosa

Okrem niekoľkých divadiel a hudobných siení sa tu nachádza množstvo obchodov. Pre šopoholikov (ako ja) je táto časť Londýna hotovým rajom!


     Mestská časť Richmond – moja srdcovka na prechádzky! Nachádza sa v južnej časti, asi 13 km od centra a je to vlastne malé mestečko s približne 20 000 obyvateľmi pričlenené k Londýnu. Snúbi sa v ňom mestské a vidiecke prostredie, krásne udržiavané domy v gregoriánskom štýle, nádherné parky s možnosťou pikniku a úžasné nábrežie Temže s promenádou aj možnosťou plavby loďou. Inak, v tejto časti majú domy aj Angelina Jolie, Anastacia či členovia kráľovskej rodiny.

Nábrežie v Richmonde. Ani by človek neveril, že je v Anglicku:-)



Richmond - bývalá požiarna stanica s typickou hodinovou vežou

 
Richmond Green - dokonalé miesto na relax v parku



Počas tohtoročnej návštevy som si všimla, že aj anglická kuchyňa nie je to čo bývala a vidno v nej veľa zahraničných vplyvov. Čo je možno škoda, lebo sa stráca tradičné britské jedlo. Samozrejme, nemohla som vynechať Fish and Chips, baked beans, nedeľné jedlo – klobásky so zemiakovým pyré a omáčkou gravy ani môj najobľúbenejší zákusok Fudge.

Tradičné anglické raňajky na ulici Strand - hrianky, fazuľky v omáčke (baked beans) a šampiňóny

Tradičný karamelový zákusok Fudge

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára